Mitt nya jag

I dag är orkeslösheten puts veck, så har orkat en massa. Visst rinner näsan man inte alls så som innan. Äntligen har jag kunnat bocka av en hel del punkter på listan. Jag har varit på arbetsförmedlingen, klippt mig, handlat mat, lagat mat och bakat.

Till middag blev det riktig husmanskost för en gång skull. Hemmagjorda köttbullar med potatis, sås, stekt lök och lingonsylt. Allt från Boda förutom blandfärsen, denna gång, och ,fan också, lingonsylten. Det fanns ju hemmagjord hemma, men det glömde jag bort. Jaja, rätt så närproducerat i alla fall.

Nu bakar jag maränger, tryffel med kanel och vaniljglass. Imorgon kommer Rikards föräldrar, bror med sambo och farmor Ulla också. Inte min farmor utan Rikards då haha. Förhoppningsvis är det så bjudningslistan ser ut. Jag har åtagit mig i uppgift att laga födelsedagsmiddag. Även den satsar jag på att vara närproducerad. Det är gott det.

När jag satt där i stolen hos Monica på Frizzo, och hon föreslog lugg. Hmm, tänkte jag i två sekunder. Sedan sa jag “okej, kör på det”, (innan jag ångrar mig) – la jag till inom mig. Kände att jag behövde en förändring. Vet dock hur jobbigt det kan vara med lugg, men den förra hängde ännu mer i ögonen så det ska nog gå bra. Hur som helst är jag hur nöjd som helst!

Josefin Berggren

 

Maskaran är från Blondinbella. Det är den bästa jag haft, fransarna blir tjocka och oändligt långa.

Josefin Berggren

 

Antingen väljer jag att se mina tjocka kinder som en del av mitt ansikte som förstör. Eller så ser jag dem som en helhet, som hör hemma precis där de är. I dag, när jag är positiv, väljer jag det senare alternativet.

Josefin Berggren

Återstår att se om jag lyckas fixa håret själv efter första duschen. Så vad är det man säger, ropa inte hej förrän du hoppat över ån.

 

2 thoughts on “Mitt nya jag

Leave a comment