Mycket att göra

I dag är en sådan där dag jag önskar jag vore två. Det är nästan så det är för mycket att göra. Men å andra sidan springer då tiden iväg och jag behöver inte fundera på vad jag ska tänka på. Vad jag hinner tänka och känna är att jag är glad i dag. Den där bubblande känslan finns i magen och livet känns ljust. Bra!

I morgon drar jag upp till släktingarna i Östergötland. Först hälsa på mormor och morfar över en gofika innan det bär av till kusinen för festligheter. Så roligt det är att få klä upp sig, sminka sig och fixa håret det där lilla extra. Varje millimeter av kroppen är ren och jag kan känna mig snygg. Slippa mjukisbyxorna och ladugårdsdoften som hänger efter mig. Det är nog därför jag uppskattar göra mig i ordning på helgen, då jag inte lägger så mycket krut på det i veckorna.

Nu tappade jag fokus. Bäst att skriva upp allt jag ska göra så att jag minns.

Jobba klart
Besöka bolaget(alkoholhaltig dryck) & lindex (strumpbyxor)
Byta till vinterdäck
Ge djuren mat
Besöka Fiffi
Packa inför helgen

Varför gjorde jag inte mer av detta igår? Vädret kunde jag väl ha förutspått om jag tittat på nyheterna. Men jag klagar inte på snön, tar man det lugnt så går det nog bra att köra. Spelar ingen roll hur mycket vi hatar på vädret, det är ändå inte vi som bestämmer 😉 Jag njöt av sommaren och jag ska försöka njuta av vintern också. Ska försöka ta lite bilder i helgen och lägga upp här.

Leave a comment